پارتیشن اداری

ساخت وبلاگ

  مهم ترین عملکرد دیوارها، جداسازی کامل یا تقریبی فضاهای مختلف از یکدیگر است. این عملکرد که در نوع خودش بسیار ساده و با کاربردی از پیش تعیین شده است، در محیط های اداری و دیگر فضاها می‌تواند نقش مهمي را در دكوراسيون ايفا كند. با تقسیم فضا از طریق دیوارها و دیوارکشی بین مقاطع مختلف کاری، مي‌توانيد فضایی با چند کاربري طراحی كنيد.

  در سیستم طراحی سنتی، چه در منازل و چه در محیط های کاری و اداری، هر فضا بوسیله چهار دیوار محصور و فعالیت ها در داخل چهاردیواری ها انجام می شود. در عصر حاضر با تغییراتی که در سبک زندگی و تکنولوژی روز و به تبع آن در اندازه و مساحت فضاها ایجاد شده، تعریف چهارچوب فعالیت ها نیز تغییر کرده است. امروزه تقسیم فضا به صورتی انجام می شود که جریان سیال انرژی و سبک معماری و طراحی داخلی در کل مجموعه، قابل حرکت و رویت باشد و وحدت طراحی فضا بوسیله دیوارهای بلند جداکننده، از بین نرفته باشد. این گونه تقسیم بندی، به ویژه در سیستم های اداری که مجزا هستند اما اشراف مدیریت به کل سیستم وجود دارد، تقسیم بندی شناور نامیده می شود و نوع جداسازی را پارتیشن بندی شناور می نامند. پارتیشن (partition) به معنی جداسازی و قسمت بندی است.

  در دهه های گذشته این پارتیشن ها که اغلب از چوب ساخته می شدند به صورت مجموعه ای بلند تا سقف امتداد می یافتند و در نهایت، طبقات آن فضایی برای قراردادن اشیا تزئینی که از دو سو قابل رویت بودند، به شمار می رفت. این جداکننده ها اغلب در میان دو فضای پذیرایی و نشیمن طراحی می شدند. برای ایجاد پارتیشن درفضا پلان فضای مذکور را طراحی کنید، مقیاس را در اندازه و محل قرارگیری پارتیشن مدنظر قرار دهید، پس از بررسی سیرکولاسیون (محدوده تردد و رفت و آمد) در پلان و تطبیق اندازه پارتیشن با متراژ فضا و تصمیماتی در مورد رنگ و فرم آن، می توانید پارتیشن را در فضا اجرا کنید.

  می توانید پارتیشن را در فضاهای داخلی برای کاربری های زیر استفاده کنید:

   . جداسازی فضای ورودی از فضاهای دیگر.

   . جداسازی فضای هال از پذیرایی.

   . پنهان کردن قسمت های قناس فضا، ستون های قرارگرفته در مرکز یا فضاهایی با دیوار کج.

   . برای فضاسازی در اتاق خواب های بزرگ و تبدیل آن به دو اتاق تو در تو مثلا اتاق خواب و فضای کار یا قسمت خواب و فضای تعویض لباس و ...

  امروزه انواع متنوع و متعددی از پارتیشن در بازار موجود است که مانند دیوار، نقش جداکننده را در فضا ایفا می کند و از طرفی به علت تنوع در فرم، اندازه، نوع کاربری، متریال، رنگ، بافت و ...، عنصری کامل کننده در طراحی فضا به شمار می آید.

  استفاده از پارتیشن اداری  بندی درفضاهای داخلی علاوه بر کاربرد، جنبه دکوراتیو نیز دارد، مخصوصا در فضاهایی با متراژ کم، نوع پارتیشن نباید باعث کوچک شدن فضا شود. پارتیشن ها یا جداکننده های سبک می توانند با ارتفاع بسیار کوتاه نصب شوند. در این حالت به صورت دیوارک عمل کرده و معمولا در محیط های یکپارچه برای جداسازی دو فضا به کار می رود.

  برخی از انواع پارتیشن ها که روی زمین قرار می گیرند، معمولا ثابت نصب می شوند، این گونه پارتیشن ها معمولا دو سویه طراحی و ساخته می شوند و می توانند برای هر دو سمت فضا جنبه دکوراتیو داشته باشند.

  آکواریوم نیز می تواند به عنوان پارتیشن استفاده شود، فقط به این نکته توجه کنید که آکواریوم زمانی می تواند به عنوان پارتیشن استفاده شود که از دو طرف دید داشته باشد. بهترین و مطلوب ترین حالت قرار دادن آکواریوم در محیط به نحوی است که از چند جهت قابل رویت باشد. در این حالت جلوی نور محیط را نگرفته و فضا بسته نمی شود. پارتیشن ها با تعبیه نورهای نقطه ای می توانند به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز در فضا عمل کنند. این نورپردازی را می توانید در قسمت بالا جانمایی کنید.

  در قسمت هایی از فضا همانند جان پناه پله ها، پارتیشن ها می توانند هم نقش جان پناه را ایفا کنند و هم فضا را از حالت بسته بودن درآورند. این تقسیم بندی ها در اتاق کودک نیز به دلیل فراهم آوردن فضایی جهت قراردادن وسایل بازی کودک می تواند بسیار کارآمد بوده و فضایی دوست داشتنی برای کودک خردسال شما بوجود آورد. توجه به ایمنی در اجرای پارتیشن اتاق کودک بسیار مهم است.

  در طراحی پارتیشن اداری های امروزی به فرم نیز بسیار توجه می شود. در طراحی پارتیشن ها، می توانید از تلقیق چوب یا ام دی اف با شیشه و فلزاتی نظیر آلومینیوم بهره گیرید. تنوع در مواد این امکان را به طراح می دهد تا طرح های متنوع و متفاوتی را جهت مصارف گوناگون پدید آورد.

  یکی دیگر از ابداعاتی که امروزه در طراحی پارتیشن ها توسط طراحان به کار می رود، صلب و یکسره نگاه نکردن به آن است. به گونه ای که پارتیشن های امروزی از اجزای مجزای همچون باکس ها و طبقات کوچک و بزرگ چوبی و شیشه ای تشکیل شده است که به شکل های متفاوت و متنوع بر روی قید یا داربست فلزی و چوبی (ام دی اف) مونتاژ می شود و به مجموعه حالتی پویا و متنوع می دهند.

  در محیط های اداری قسمت هایی که فعالیت مشخصی در آن انجام می گیرد، توسط پارتیشن های ام دی اف و شیشه ای (که می تواند از نوع سندبلاست باشد) از یکدیگر جدا می شوند. پارتیشن ها می توانند در حالت هایی به صورت یکسره عمل کنند و دو دیوار روبروی هم را به یکدیگر متصل کنند. در این حالت، یک فضا به طور کامل بوسیله تقسیم کننده جدا می شود و حالت مستقلی به خود می گیرد.بدیهی است که وجود باز شویی مانند در، برای رفت و آمد نیاز است.

پارتیشن اداری...
ما را در سایت پارتیشن اداری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مبنا edari07 بازدید : 209 تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1396 ساعت: 17:29

پارتیشن بندی بهترین روش برای بالا بردن کاربری و نظم در محیط اداری می باشد. در بسیاری از ادارات از پارتیشن بندی برای ایجاد محیط کار زیبا و مدرن همراه با ایجاد مکانی شخصی و حریم خصوصی کارمندان استفاده می شود. بدون توجه به اینکه از چه نوعی از پارتیشن بندی استفاده می گردد، پارتیشن بندی روشی مناسب برای ساماندهی محیط دفتر و ایجاد اتمسفر کاری مناسب می باشد.

امروزه در بازار انواع مختلفی از پارتیشن وجود دارد، برخی از این انواع عبارتند از: پارتیشن بندی شیشه ای، ام دی اف و پارتیشن بندی از کف تا سقف پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره. از پارتیشن بندی برای تقسیم فضای کاری در محیط اداری استفاده می شود. بستگی به معیارهایی مثل طراحی دفتر، بودجه مد نظر، وظیفه پارتیشن و غیره انواع مختلف پارتیشن انتخاب می شوند.

مزایای پارتیشن اداری ام دی اف

در این مقاله سعی داریم برخی از مزایای پارتیشن های اداری ام دی اف  را بیان کنیم.

امروزه از پارتیشن ام دی اف در بسیاری از ادارات و دفاتر استفاده می شود. استفاده از MDF باعث افزایش سرعت پارتیشن بندی می گردد و نیز بسیار مدرن تر است. نصب پارتیشن های ام دی اف بسیار سریع تر و دوام آن به نسبت انواع دیگر پارتیشن بندی (شیشه و کناف و...) بسیار بیشتر است، همچنین نصب و استفاده از پارتیشن کثیف کاری های حاصل از دیوار های دائمی را ندارد. پارتیشن بندی ام دی اف قابلیت آرایش دوباره، جابجایی و حذف کلی دارد و نیز تمیز تر و شیک تر از پارتیشن کف تا سقف است. برای اتاق ناظر و یا خدمات پس از فروش معمولا از ام دی اف به همراه شیشه استفاده می کنند.

در پارتیشن های دوجداره از بین دوجدار پارتیشن می توان در قسمت شیشه خورف پرده کرکره نصب نمود. همچنین در داخل پارتیشن دوجداره پریز برق، تلفن و نیز شبکه می تواند عبور کند.

مزایای پارتیشن اداری ام دی اف

بسته به ارتفاع پارتیشن های مد نظر برای هر بخش از صفحات کامل و یا نیمه ام دی اف استفاده می شود. مزیت عمده این دسته از پارتیشن این است که با هزینه کمتری نسبت به دیوارهای دائمی ایجاد می شوند و همچنین سریع تر فضا را تقسیم بندی می کند. امروزه برای انجام هر کاری هزینه در اولویت است و با توجه به جنس انواع مختلف و در نظر گرفتن قیمت شیشه و قاب آلومینیومی آن، قیمت فلز و چارچوب کناف و نیز قیمت ام دی اف، مشخص می شود که از نظر اقتصادی استفاده از ام دی اف به صرفه تر است.

پارتیشن اداری حریم خصوصی برای کارکنان ایجاد کرده به گونه ای که تمامی کارمندان فضای شخصی یکسانی دارا هستند و نیز باعث کاهش سروصدا در اداره می شود. مزیت دیگر پارتیشن این است که علاوه بر زیبایی هر زمان دوست داشتید بدون اینکه ترکیب ساختمان دست بخورد، قابل تغییر یا تعویض است.

امروزه از ام دی اف بیشتر برای ساخت اتاقک های کارکنان استفاده می شود بدین صورت که بخشی از آن از ام دی اف و بالای آن گاهی تا ارتفاع 2متر از شیشه ساخته شده است. این پارتیشن اداری باعث افزایش راحتی و آرامش می شود زیرا ترکیب آن به راحتی قابل تغییر است همچنین می توان دیواره های آن را بستگی به نیاز خود تغییر داد، همچنین مشکلی برای عبور نور ایجاد نمی کند.

 

پارتیشن اداری...
ما را در سایت پارتیشن اداری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مبنا edari07 بازدید : 199 تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1396 ساعت: 17:29